Gayrimenkul ve inşaat hukuku son derece geniş bir hukuk dalıdır. Eşya hukuku, medeni hukuk ve borçlar hukukunun alt dallarından biridir. Bunun yanında kadastro, mülkiyet, ipotek ve rehin gibi işlemler konusunda çıkan uyuşmazlıklar incelenir. Özellikle Türkiye’nin inşaat sektöründe son derece büyük bir Pazar olması, konunun daha büyük bir hassasiyet ile yaklaşılmasına yol açmaktadır. Aksi bir durumda büyük kayıpların yaşanması söz konusu olur.

Gayrimenkul ve inşaat hukukunda taraflar; gerçek kişiler, tüzel kişiler ve devlet olabilir. Arsa payı karşılığı inşaat sözleşmelerinde taraflar özel kişi olabilirken kamulaşırmasız el atamada davalı iade olabilir.

İstanbul Gayrimenkul ve İnşaat Hukuku Danışma bürosu olarak çok geniş bir kapsamda, müvekkillerimize hizmet veriyoruz. Bu alanları şu şekilde açıklamak mümkündür;

• Tapu İptal ve tescil davaları
  • İş yeri açma ve çalışma ruhsatı alınması
  • Ruhsatın temini için gerekli başvuruların yapılması
  • Kira sözleşmeleri
  • İpotek sözleşmeleri
  • Gayrimenkul alım satımı
  • Kira sözleşmeleri
  • Ecrimisil davası
  • İstirdat davası
  • Gayrimenkul alık satım ile alakalı danışmanlık hizmeti
  • Gayrimenkul alımı ile TC vatandaşlığı kazanma
  • İnşaat ve gayrimenkul ile alakalı tüm davaların açılması ve davaların takip süreçleri

İstanbul Gayrimenkul ve İnşaat Hukuku alanında yaşadığınız sorunların en kısa süre içinde çözüme kavuşması adına uzman avukatlarımız ile gerekli olan tüm işlemleri büyük bir titizlik ile yapmaya devam ediyoruz. Gayrimenkul, imar hukuku ve inşaat hukuku, faaliyetlerimiz arasında yer almaktadır. Gayrimenkul alım ve yatırımları, inşaat projelerinin devamının sağlanması ve alt yapı kurulması, yüklenici, mimar ve proje yöneticiler ile gerekli sözleşmelerin da yapılması gibi konularda deneyim sahibi olan ekibimiz, müvekkillerimize danışmanlık sürecinde yardımcı olmaktadır.

Uzun süredir çalışmakta olduğumuz kiracılar, malikler, müteahhitler, finansman kuruluşları, yapı yönetim şirketleri ile çalışmalara devam ediyoruz. Hem  ticari gayrimenkul projeleri hem de konut projelerinde danışmanlık süreçlerimiz devam etmektedir.

Gayrimenkul Hukuku Nedir?

İstanbul Gayrimenkul Hukuku Danışmanlık bürosu olarak, temel ilgi alanlarımız arasında yer alan Gayrimenkul Hukuku, toplumun her kesimin ilgi alanı olan son derece önemli bir hukuk dalıdır. Bu anlamda, meydana gelen  uyuşmazlıklar, taraflar arasında anlaşma sağlanmaması halinde yargıya taşınmaktadır. Bu süreçte ise hukuki anlamda destek almak son derece önemlidir. Bu alanda yaşadığımız uyuşmazlıklar mahkemeye taşınması halinde, Yüksek mahkemede dava görülür. Ücret ödemeleri ile hak kayıpları meydana gelebilir. Bu anlamda, gayrimenkul hukuk davalarında azami işlem güvenliği için,  hukuk destek alınarak işlem yapılması gerekmektedir. Detaylı ve karmaşık olması nedeniyle uzman bir kadronda destek almanız gerekiyor.

Gayrimenkul Hukuku, Medeni Hukukun bir bölümünü teşkil eden Eşya Hukuku içinde yer almaktadır. Bu anlamda toplumun her kesimini ilgilendirdiğini ifade etmek mümkündür.  Konu alanları arasında; apartman, arsa, daire ve ev gibi taşınmazlar yer almaktadır.  Karmaşık bir yapısı vardır ve uzmanlar eşliğinde hukuka aykırı durumların bertaraf edilmesi gerekir. Mülkiyet Hakkı, Gayrimenkul Hukukunun temelini oluşturur. TC Anayasa ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesince kabul edilir ve korunur.

İnşaat Hukuku Nedir?

İnşaat sektöründe yer alan; yap-işlet devre projeleri, imtiyaz sözleşmeleri, kamu ve özel sektör ihaleleri, orak girişim anlaşmaları, lisans anlaşmaları, proje yönetimi anlaşmaları, dava yönetimi ve gerektiği zaman yargılama ve tahkim yolu ile anlaşmazlıkları kapsayan son derece  uzman bir kadro ile hareket ediyoruz.

İstanbul Gayrimenkul ve İnşaat Hukuku Danışmanlık Hizmeti veren ekibimiz, uzun zamandır inşaat sektöründe hizmet veren büyük şirketleri temsil etmiştir. Hem bireysel anlamda hem de kurumsal anlamda uzun zamanlardır hizmet vererek, müvekkillerimize hukuksal süreçte yardım sağlıyoruz.

İnşaat hukuku kavramı, son derece dikkatli ve detaylı bir şekilde incelenmesi gereken bir konu başlığıdır. Bu kavram sadece bina ve eklentiler ile alakalı yapım işini içermez. Aynı zamanda arazi üzerinde ve içinde yapım faaliyetleri ile yapım işlemlerinin düzenlenmesine ilişkin yasal kuralları da taşır. Bunun yanında yapım işini sadece arazı ile sınırlandırmak doğru değildir. İnşaatla ilgili oluşumlar suyun yüzeyinde ya da havada meydana geliyorsa, bu da inşaat hukuku kavramında değerlendirilmektedir.

İstanbul Gayrimenkul ve İnşaat Hukuku Konuları

İstanbul Gayrimenkul ve inşaat hukuku, uzman Avukat kadrosu ile dava takibi ve danışmanlık hizmeti sunmaktadır.

Arsa Payı Karşılığı İnşaat Sözleşmeleri;

Müteahhit ve arsa sahibi arasında akdedilen arsa payı karşılığında inşaat sözleşmesi; uzman kişiden yardım alınarak hazırlanması gereken bir süreçtir. Bu noktada tüm olasılıkların düşünülmesi ve ayrıntılı düzenlemelerin olması gerekiyor.  Sözleşme hazırlanası, tazminat davaları, sözleşme fesih davaları, uyarlama davaları ev sözleşme nedeniyle kaynaklanan tüm davalar için hukuksal süreçte sizlere hizmet veriyoruz.

Kamulaştırmasız Fiili El Atma Davaları

Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde koruma altına alınan bazı hakları incelemektedir. Koruma altına alınan mülkiyet hakkı maliklere, yararlanma, kullanma ve tasarrufta bulunma hakkı sağlar.

Gayrimenkul Alımı ile TC Vatandaşı olma

İstanbul Gayrimenkul ve İnşaat Hukuku Danışmanlık bürosu olarak ülkemizde yatırım yolu ile TV vatandaşı olma konusunda müvekkillerimiz için hizmet sağlıyoruz. 19 Eylül 2018 senesinde son yasal düzenlemeler yerine getirilmiştir. Bu bağlamda 250 000 Dolar değerinde taşınmaz mal satın alınması halinde, 3 sene süre ile satılmayacağını beyan ederek Türk vatandaşlığına geçiş başvurusu kabul edilir. Tüm şartların yerine getirilmesi ile birlikte varsa eşi ve 18 yaşından tüm çocukları TC vatandaşı olabilir ömür boyu vatandaş olarak kalabilir.

Gayrimenkul Alımı ile Türk vatandaşı olabilir miyim sorusu merak edilen konular arasında yer almaktadır. İstanbul  Gayrimenkul ve İnşaat Hukuku konusunda verdiğimiz hizmetler ile tüm süreç boyunca sizlere hizmet veriyoruz. Eğer, yanlış ev yanıltıcı belge ile başvuru olursa, başvurular asla dikkate alınmaz. Bu nedenle başvuru sürecinde danışmanlık hizmet almak gerekiyor. Aynı zamanda satın alması düşünülen taşınmazın, kişinin vatandaş olup olmamasına uygunluğu da son derece önemlidir. Bunun için tapu kaydı incelenmesi, ikamet izni işlemleri ve konu takibi uzman bir kadro tarafından yapılmalıdır.

Tahliye Davaları

Borçlar Kanununda, kiracı kişi, taşınmazdan tahliye edilmesi ile alakalı hükümler düzenlenmiştir. Buna göre tahliye davası açılması için kiraya veren kişi ya da eşinin, alt ve üst soyu mesken ya da konut ihtiyacının oluşması, kiraya verenin 1 yıl içinde kiracıya haklı ihtiras göndermesi ve bir çok nedenden kiraya veren kiracı tahliyesi için dava açılabilir.

En iyi Gayrimenkul Avukatı

Yukarıdaki ifadelerimizden de yola çıkarak, insanların hayatları boyunca yasal süreçler için avukat ihtiyacı doğabilir. Bu noktada seçilecek olan avukatın verdiği hizmet, sahip olduğu bilgi, deneyim ve ikna gücü, müvekkil için son derece önemlidir. İstanbul Gayrimenkul Hukuk Danışmanlık bürosu olarak, Türkiye’nin en iyi Gayrimenkul Avukatı ve ekibi ile hizmetimize devam ediyoruz. Doğması muhtemel ya da doğan anlaşmazlıkların çözümü için, Avukat seçimini güvenilir bir şekilde yapmanız gerekiyor.

Tüm bunlar, Gayrimenkul Avukatı kimdir? Gayrimenkul Avukatı ne işi yapar gibi soruları akıllara getirmektedir. Gayrimenkul alım-satım işlemleri sürecine bürokratik işlemler için kişilere danışmanlık ve destek hizmeti, Gayrimenkul avukatları tarafından sağlanmaktadır. İşlemler esnasında ihtiyaç olan danışmanlık hizmetleri alabilmek için güvenli büroları tercih etmek gerekmektedir. Kurumsal ve bireysel hizmet alınabilen avukatlar, kayyum üzerinden alınan mülkler, yüklü yatırımlar, ipotekli satışlarda sorun olmaması adına değerlendirme işlemi yapar. Aynı zamanda boşanma süreci içinde gayrimenkul avukatlarına danışma yaparak mal paylaşım için uzman görüşü alabilirsiniz.

Hukuk kapsamı altında işlem gerçekleştiren Gayrimenkul Avukatları; daire, ofis, arazi gibi tapuya kayıtlı olan mülkler için danışma alınabilen kişiler avukatlardır. Medeni Kanun kişilere yol göstermektedir. Avukatların desteği ile bürokratik süreçler sorunsuz bir şekilde ilerler.  En iyi Gayrimenkul Avukatı için sitemizi takip etmeye devam edin

İstanbul Gayrimenkul ve İnşaat Hukuku olarak, uzun zamandır danışanlarımıza güvenilir ve kaliteli hizmet vererek, onların yanında olduğumuzu göstermeye devam ediyoruz. Hukuksal süreç baz alınarak yapılan işlemlerde, en kaliteli avukat kadromuz ile sizleri savunmaktayız.

İstanbul Gayrimenkul ve İnşaat Hukuku Danışmanlığı nasıl alırım?

Hukuk danışmanlık hizmeti nasıl alırım sorusu, son zamanlarda merak edilen konulardan biri olarak dikkat çekiyor. Kişilere ve kurumlara giderici ve önleyici hukuki destek sağlayan kişilere hukuk danışmanı ismi verilmektedir. Hukuk danışmanları, şirketlerde ve hukuk danışmanlık kurumlarında faaliyet gösterir. Devlet kurumunda hukuk danışmanı olmak isteyen kişilerin için KPSS sınavına giriş yapmaları ve buna göre uygun puan olarak başarılı sayılmaları gerekiyor.

İstanbul Gayrimenkul ve İnşaat Hukuku konusunda verdiğimiz hizmet ile, yukarıda da ifade ettiğimiz süreçlerde sizlere destek olmaya devam ediyoruz.  Sadece Gayrimenkul ve İnşaat alanında değil, tüm hukuksal süreçlerde sizlere destek olmaktayız.

Hukuk danışmanları hem bireysel olarak büro açabilir, he de var olan büroya katılım sağlayarak faaliyetlerine devam edebilir. Hukuk danışmanları; yaşanan, yaşanmış olan ya da yaşanması olası olaylar ile alakalı giderici ve önleyici hukuki destek sağlar.  Danışmanlık hizmeti verilecek olan kişi ev kurumlar, imzalanan sözleşmeye göre hukuk danışmalı ve görev ve sorumlulukları farklı olabilir. Genel olarak hukuk danışmanlarının görevleri şu şekildedir;

• Sözleşme kapsamında yer alan bütün hukuki konulara açıklık getirmek için çalışmalar yapmak
  • Danışanları, konu hakkında adım atmadan önce bilgilendirmek ve ortaya çıkması muhtemel sorunların önüne geçmek
  • Danışanları; icra ve şikayet gibi konular hakkında bilgilendirmek ve gerekli olması halinde konuya dahil olmak.

İstanbul Gayrimenkul ve İnşaat Hukuku danışmanı olmak için nasıl bir eğitim alınması gerektiği de önemli bir konu olarak karşımıza çıkıyor. İlk olarak kişinin 4 senelik eğitim veren hukuk fakültesinden mezun olması ve buna bağlı olarak hukuk lisansını tamamlaması gerekiyor. sonrasında  ise zorunlu avukatlık stajı yapması ve avukatlık ruhsatnamesi alması şarttır. Avukat olan kişi aynı zamanda danışmanlık yapma hakkı elde etmiş olur.

Hukuk danışmanı olmak isteyen kişilerin belli özelliklere ve yeteneklere sahip olması gerekmektedir. Deniz Hukuku, borçlar hukuku, ceza hukuku ve medeni hukuk gibi anlamında uzmanlaşmak ilk kuraldır. Bunun yanında kişinin düzgün bir diksiyona ve hitabet gücüne sahip olması gerekiyor. İyi derecede İngilizce bilmek ve askerlik hizmetini tamamlamış/ muaf olma şartı vardır.

İstanbul Gayrimenkul ve İnşaat Hukuku kapsamında, hizmet almak adına büromuzu tercih edebilirsiniz.  Bunun yanında buna ek olarak hizmet verilen bir çok hukuk dalı yer almaktadır. En güvenilir avukatlardan aldığınız hizmet sayesinde kısa, süreçlerde var olan sorunların üstesinden gelmeniz de mümkün oluyor. En iyi inşaat avukatları için bizi tercih edebilirsiniz. Sitemiz üzerinden bizlerle 7/24 iletişime geçerek, müşteri memnuniyeti en üst düzeyde hizmet almanız da mümkün oluyor.